De nieuwe functies in het kort

Ook in Odoo 13 zit weer een groot aantal verbeteringen en nieuwe features, waarvan hieronder de belangrijkste genoemd worden (per module). Odoo garandeert niet dat alle features direct beschikbaar zijn en de planning kan nog verschuiven:

  • Odoo Verhuur; Maar verhuur orders aan, plan ophalen en terugbrengen en registreer het gebruik. Combineer de huurorder met een sales order voor verkoop van onderdelen. Uiteraard voorzien van een duidelijk planbord en digitale ondertekening
  • Odoo Field service: Plan je service buitendienst calls, registreer je uren en verbruik van materialen. Laat de klant tekenen voor akkoord, stuur hem online een overzicht van je activiteiten en maak direct de factuur aan.
    Uiteraard ondersteund Odoo het plannen van routes via Google Maps.
  • Odoo Social
    Beheer alle Social Media uitingen via een app. Plan je campagnes op LinkedIn, Twitter, Facebook etcetera. Eenvoudig vanuit een overzichtelijk planbord.
  • Odoo goedkeuren
    Medewerkers kunnen aanvragen indienen die via de nieuwe app meteen kunnen worden goedgekeurd.
  • Odoo E-learning
    Zet je eigen trainingsomgeving op met alle hulpmiddelen van dien zoals filmpjes, documenten etcetera. Je kunt de deelnemers zelfs certificeren.
  • En nog veel meer nieuwe functionaliteit in de verschillende app's.

 

Bekijk de video over Odoo versie 13

Nieuw !! Nieuw !!  Nieuw !!

https://odoo.nl/wp-content/uploads/2019/10/website_twitter-100x80.png

Social media

Plan en bestuur je Social Media campagnes direct vanuit Odoo.
In de mooie interface zie je direct wat er over je bedrijf gezegd wordt. Je kunt vanuit Odoo rechtstreeks reageren op posts in Facebook, Linkedin en andere Social Media. Stuur e-mails, sms-berichten of reageer op de webpagina met een pop-up.

  • Social Media dashboard
  • Plan campagnes
  • Reageer op berichten
  • Zie wat leads doen op jouw website
https://odoo.nl/wp-content/uploads/2018/10/hr_timesheet_sheet-100x80.jpg

Planbord

Plan je personeel met een handig online planbord.  Geef aan welke diensten nog openstaan en geef personeel zelf de kans om dit zich in te plannen. Niet alleen voor personeel, maar ook voor mobiliteit, (werk)kamers, etcetera.

  • Planbord
  • Notificaties
  • En nog veel meer

 

https://odoo.nl/wp-content/uploads/2019/10/mrp_maintenance-100x80.png

Field service app

Ontvang calls, plan je preventief en regulier onderhoud in een planbord. Bepaal de optimale route met behulp van Google Maps. Laat je service medewerkers
direct onderdelen boeken en de werktijd bijhouden. Stuur je klant na afloop van de werkzaamheden een overzicht, laat hem digitaal aftekenen en maak de factuur klaar.

  • Planning van onderhouds-/service technici en taken
  • Gantcharts
  • Digitaal aftekenen van werkbon
  • Direct boeken van onderdelen
  • Tijdregistratie
  • Planning van service technici
  • Optimale route planning via Google Maps
https://odoo.nl/wp-content/uploads/2019/10/hr-100x80.png

HR zaken

Naast de bestaande uitgebreide functionaliteit met betrekking tot vacatures en werving, is ook hier het nodige toegevoegd. Zo kun je de medewerkers onderdeel maken van het wervingsproces, door ze te belonen als ze actief meewerken aan werving. Stel een arbeidsvoorwaardebudget beschikbaar aan je nieuwe medewerkers en laat zelf bepalen waaraan ze het besteden: auto's, extra vrije tijd, laptops, telefoons etcetera.
Gamification van het verwervingsproces voor medewerkers:

  • Tools om vacatures snel door te geven
  • Arbeidsvoorwaardepakket met zelfkeuze
  • Ervaringen, opleidingen en vaardigheden vastleggen
  • Automatische aanwezigheidsregistratie
  • En nog veel meer

 

https://odoo.nl/wp-content/uploads/2019/10/verhuur-100x80.png

Verhuur

Nieuw is ook de verhuur module. Verhuur je producten tegen prijzen per tijdseenheid. Laat producten ophalen en afhalen op afgesproken tijden. Zie je volledige verhuur portfolio in een handige gantchart.

  • Verhuurproducten
  • Verzend- en retour registratie
  • Directe koppeling met voorraad
  • Duidelijke verhuuroverzicht
  • Digitaal ondertekenen
  • En nog veel meer

 

https://odoo.nl/wp-content/uploads/2017/07/ODOO_brouwerijen_roll-up_Alpiek-01-100x80.jpg

En nog veel meer

  • Goedkeurings workflows
  • Vacature verwijzingen
  • E-learning

 

 

Verbeteringen 

https://odoo.nl/wp-content/uploads/2019/10/account_accountant-100x80.png

Accounting

Het hart van uw bedrijf wordt steeds sterker. Ook in de nieuwe versie van Odoo zijn veel verbeteringen doorgevoerd om accounting nog eenvoudiger te maken:

  • Verbeterde aflettering
  • Koppeling van factuur aan boeking
  • OCR en boek met hoge nauwkeurigheid
  • Nieuwe consolidatie bij multi company
  • Instellen van BTW-aangifte per gewenste periode
  • Betaalherinneringen via sms
  • Kosten transitorisch boeken
  • Betere rapportages
  • Directe koppeling met banken
  • Social Media dashboard
  • Plan campagnes
  • Reageer op berichten
  • Zie wat leads doen op jouw website
  • en nog veel meer
https://odoo.nl/wp-content/uploads/2019/10/project-100x80.png

Projecten

Ook binnen de projecten app zijn een aantal zaken verbeterd,
zo zijn een aantal overzichten waaronder het planbord duidelijker geworden. het is mogelijk werkbonnen te gebruiken gebruiken en kan bij een  kosten toewijzing het project geselecteerd worden voor een nog betere winstgevendheid berekening

  • start/stop counter voor tijdsregistratie
  • registreren van kosten op project
  • verbeterd planbord
  • Werkbonnen
  • en nog veel meer
https://odoo.nl/wp-content/uploads/2019/10/mrp-100x80.png

Productie/MRP

Naast de vele bestaande mogelijkheden van de productie is ook in v13 de functionaliteit weer uitgebreid.
Zo is het mogelijk uitbesteed werk onderdeel te maken van je workflow. Je kunt meer en minder gebruik eenvoudiger boeken en activiteiten splitsen over meerdere werkplekken.

  • meer en minder gebruik op stuklijst
  • werk verdelen en optimaliseren over meerdere werkplekken
  • uitbesteden van werk plannen
  • en nog veel meer
https://odoo.nl/wp-content/uploads/2017/07/ODOO_brouwerijen_roll-up_Alpiek-01-100x80.jpg

En nog veel meer

  • CRM: automatisch kans inschattingen lead generatie
  • Verkoop: diverse verbeteringen waaronder het opnemen van verhuur goederen,
  • Verkoop: sturen van een betaalverzoek alvorens het aanmaken van de factuur,
  • Verkoop: matrix weergave en bestellen van varianten (bijvoorbeeld: small, medium, large en groen, blauw, rood)
  • E-learning; Creëer je eigen e-learning omgeving, met testen en certificering
  • Helpdesk: Credit nota aanmaken
  • Helpdesk: aanmaken van reparatie opdracht
  • Helpdesk: direct koppeling naar field service
  • Voorraad: voorraadprognose op basis verkopen
  • En nog veel meer
https://odoo.nl/wp-content/uploads/2019/10/odoo13-2-296x76.png

Meer weten van versie 13

Wil je meer weten over Odoo versie 13? Bel dan met 06-31 546 264 of 085 333 000 8 en vraag naar Bart Stelder.